Mød din målgruppe på de sociale medier

Det er bredt anerkendt, at et billede siger mere end tusind ord, men når det kommer moderne markedsføring, kan en video sige endnu mere. Ikke mindst på de sociale medier. I stedet for at skrive side op og side ned om dit produkt, hvorfor så ikke lade produktet og det visuelle indtryk tale for dig?

Arbejder du med en ung målgruppe, kan det være en kæmpe fordel for din markedsføring at satse på de sociale medier. Men vil du slå igennem her, så er du nødt til at knække koden til at få folk til at lægge mærke til dit produkt, når de scroller igennem deres feed. Det gælder altså om at fange folks opmærksomhed på et splitsekund, og her kan brugen af levende billeder give dig en strategisk fordel.

De fanger nemlig brugerens opmærksomhed i langt højere grad end tekst. Derfor vinder video også stærkt frem som en del af online markedsføring, til en grad hvor det ikke længere blot betragtes som et godt værktøj, men som en nødvendighed, hvis du vil opnå bedre synlighed.

Sælg drømmen i levende billeder

Gennem videoer har du mulighed for både at vise dit produkt og på få sekunder skabe et drømmescenario, hvor både produktet og brugeren indgår. Men det er op til dig at gøre de få øjeblikke, kunden har til at stifte bekendtskab med dit produkt, afgørende. Du skal altså både ramme den rigtige målgruppe og ramme den rigtigt.

Men for at gøre det kræves der ofte den helt rigtige situation eller kulisse. Derfor kan videoproduktion også hurtigt blive en omfattende og bekostelig affære, hvis du ikke vælger en videoproducent, der tager udgangspunkt i digitale modeller. I den moderne tidsalder vi lever i, er video nemlig ikke længere bare video.

Med den nye 3D-teknologi på markedet har du mulighed for at vælge at bruge en 3D-model af dit produkt som udgangspunkt for videoen. Du behøver dermed ikke bruge tid eller penge på at sende produktet frem og tilbage. Det kan spare dermed dig for en del besvær at overveje en digitalt produceret video, når du skal have produceret video til sociale medier.

En kreativ proces uden fysiske begrænsninger

Når du vælger 3D-visualisering som fundament for dine videoer, har du også mulighed for at udvælge situationen i videoen specifikt ud fra, hvad der interesserer din målgruppe. Uden at skulle tænke på omkostningerne eller evt. problematikker ved at skulle finde og bruge stedet i virkeligheden. Du har dermed mulighed for at placere dit produkt i lige præcis den situation, som målgruppen ville være interesseret i.

Det kunne man f.eks. gøre ved at placere produktet i et gamerværelse, et stadion eller måske endda i rummet. Eller ved at præsentere produktet på kreativ eller teknisk måde, der arbejder med de samme interesseområder. På den måde har du mulighed for at tage brugeren på en guidet tur, hvor du bestemmer indholdet for at fange deres interesse og give dem en oplevelse af produktet, allerede før de står med det i hånden.