Har du en iværksætter i maven? Kom godt i gang

Syder og bobler idéerne i dig og bliver du ved med se muligheder, hvor andre ser forhindringer? Du har højst sandsynligt en iværksætter i maven. Gør drømmene til virkelighed og kom godt fra start. Herunder har vi samlet et par ting, der er er værd at vide, hvis du overvejer at tage skridtet videre og drømmer om at starte din egen virksomhed.

Tag skridtet videre

Har du en eller flere idéer, som du tror fuldt og fast på? Så anbefaler vi, at du tager skridtet videre. De fleste succesfulde entreprenører starter tidligt, for det er her, at energien og passionen er på sit højeste! Tilmed er der statistik, der peger på, at entreprenører under 25 år har oplevet større fremgang end dem over 25 år. Desuden er erfaringer det bedste grundlag for at bygge en god forretning, så hvad venter du på? Bliv entreprenør med det samme!

Registrer din virksomhed

At starte en virksomhed er nemmere end du tror. Faktisk er Danmark et af de lande i verden, hvor det er nemmest at registrere sin virksomhed og oprette et CVR-nummer. Når du registrerer din virksomhed, får du et CVR-nummer, hvilket er nødvendigt for at drive en virksomhed i Danmark. Det er gratis og tager kun få minutter at oprette. Det er nødvendigt for at kunne finde din virksomhed, og derudover skal du bruge CVR-nummeret til at oprette en tilhørende bankkonto, hvor du kan tegne forsikringer og sende fakturaer til dine kunder. 

Luft din idé for andre

Det er aldrig en dårlig idé at lufte din forretningsidé for andre, uanset om det er for venner, familie, kollegaer, potentielle investorer eller samarbejdspartnere. Alt sparring og feedback kan vise sig nyttig i tilblivelsen af din forretningsidé, da du kan se din omgangskreds som potentielle kunder, som du skal prøve dit produkt eller service af på. Vær åben og tag imod konstruktiv kritik, men lad dig ikke gå på, hvis du møder modgang.

Find dit “WHY”

Du kender med sikkerhed den verdenskendte stifter af Apple, Steve Jobs. Måske har du også i den forbindelse hørt om den berømte taler Simon Sinek, der mener at have fundet et mønster for succesfulde ledere, som han kalder “The Golden Circle”. Essensen af modellen går ud på, at virksomheder skal have et tydeligt “WHY”, der dækker over virksomhedens større formål, og det man tror på. Simon Sinek pointerer, at organisationer, der tydeligt kommunikerer deres “WHY” bliver mere succesrige og betydningsfulde end organisationer, der udelukkende kommunikerer de produkter eller ydelser, de har på hylderne. Desuden peger han på, at succesfulde ledere som Steve Jobs opnåede succes netop med denne tankegang. Du kan derfor med fordel finde dit “WHY”.